جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

ساخت مترو گلبهار وظیفه ما نیست | اتصال مترو به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع) در آینده

  • کد خبر: ۱۶۵۱۴۴
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
  • ۲
ساخت مترو گلبهار وظیفه ما نیست | اتصال مترو به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع) در آینده
مدیرعامل شرکت ساخت قطار شهری مشهد گفت: در برنامه توسعه مترو مشهد در آینده مترو به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع) متصل خواهد شد.
مهدی بی باک
خبرنگار مهدی بی باک

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت قطارشهری مشهد اظهار کرد: خط یک قطار شهری مشهد ۱۲ سال است که به بهره‌برداری رسیده است. در سال ۱۳۷۴ در مشهد ۴ خط طراحی شد که سطح شهر مشهد را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو مشهد طولانی‌ترین خط مترو در شهر است گفت: خط سه از انتهای امیریه تا منطقه سیدی به طول ۳۰ کیلومتر است که تا کنون ۱۷ کیلومتر تونل حفاری شده است. ۶ کیلومتر میانی این خط در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسید.

وی ادامه داد: خط ۴ از منطقه مهرمادر آغاز و به سمت شهرک شهید رجایی و باهنر ادامه خواهد داشت. تاکنون ۳۵ کیلومتر خط مترو در مشهد راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین روزانه تا حدود ۲۸۰ هزار مسافر جابجا می‌شود.

مدیرعامل قطارشهری مشهد درباره جزئیات دستگاه حفاری TBM اظهار کرد: دستگاه TBM صد متر طول و بیش از هزار تن وزن دارد. دستگاه اصلی در کشور‌های اروپایی ساخته می‌شود. در مشهد دو دستگاه حفار داریم که ۸۰ نفر روی این دستگاه‌ها مشغول به کار هستند.

سال ۱۴۰۴ تمام حفاری تونل‌ها به پایان می‌رسد

کیامرز تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ دیگر در مشهد تونلی برای حفاری نخواهیم داشت و تمام حفاری‌ها به پایان خواهد رسید. در حال حاضر یک TBM از میدان فردوسی حفاری خود را آغاز و در منطقه سیدی حفاری اش به پایان رسیده است. حفاری این ۱۱ کیلومتر تونل از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: یک محدودیت ترافیکی از ۱۸ خرداد و از ساعت ۲۲ شب آغاز می‌شود و قطعات را به مدت ۲۴ شب به امامت ۴۹ منتقل خواهیم کرد. قطعات ۴۰ متر طول و بیش از ۱۰۰ تن وزن دارند که حتی مردم می‌توانند انتقال قطعات را از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود: انتقال قطعات از میدان فلسطین و میدان تلویزیون و میدان جانباز عبور خواهد کرد. مسیری انتخاب شده که موانع کمتری داشته باشد.

کیامرز خاطرنشان کرد: دستگاه TBM دوم نیز در خط ۴ در حال حفاری است. از منطقه مهرمادر آغاز و درحال حاضر به میدان امام حسین (ع) رسیده است.

ساخت مترو گلبهار جزو وظایف ما نیست

مدیرعامل شرکت ساخت قطارشهری مشهد درباره وضعیت مترو مشهد-گلبهار گفت: مترو گلبهار دست ما نیست و وظیفه ما محدوده شهر مشهد است. مترو گلبهار زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

کیامرز خاطر نشان کرد: ساخت مترو گلبهار خیلی طولانی شده است و نمی‌دانم چرا دولت بودجه ویژه‌ای به آن اختصاص نمی‌دهد.

وی درباره جزئیات این خط نیز گفت: طول مترو گلبهار ۴۵ کیلومتر است که از خود گلبهار آغاز و به انتهای خط ۱ و خط ۳ مترو مشهد متصل خواهد شد. تمام زیرسازی آن انجام شده است و الان به ریل‌گذاری، قطار و برق نیاز دارد. این سه مورد به دلیل وابستگی به خارج و نیاز داشتن پول نقد به چالش خورده است. اگر منابع مالی آن تامین شود تا ۲ سال دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در فاز اول این خط فقط گلبهار و مشهد ایستگاه دارد و در میان راه هیچ ایستگاهی نخواهد داشت و هیچ جایی توقف نمی‌کند.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت مترو مشهد

مدیرعامل قطارشهری مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: در ساخت مترو مشهد از بهترین تکنولوژی‌های برتر دنیا استفاده شده و در بهترین لول‌های جهانی قرار دارد. تونل‌های ما تا ۸.۵ ریشتر زلزله را تحمل می‌کند. از نظر کیفیتی از بهترین متریال و تولیدات داخلی برای ساخت ایستگاه‌ها استفاده شده است که مردم می‌توانند با آرامش از مترو استفاده کنند.

کیامرز درباره لرزش موجود در قطار شهری گفت: قطار خط دو چینی-ایرانی است و قطار خط یک متورش از شرکت زیمنس آلمان است. وقتی قطار یک میلیون کیلومتر فعالیت کرده باشد باید اورهال شود، اما متاسفانه آلمانی‌ها به ما خدمات نمی‌دهند و مهندسان ایرانی مشغول به فعالیت در این زمینه هستند، زیرا لرزش قطار به همین دلیل است.

اتصال مترو مشهد به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع)

وی درپاسخ به این سوال که آیا مترو مشهد به مناطقی مانند توس و آرامگاه فردوسی متصل خواهد شد، گفت: ما برنامه‌های توسعه‌ای داریم. دو توسعه طولانی مدت و سه توسعه کوتاه مدت داریم که پس از پایان ساخت خطوط مترو مشهد به سمت آن‌ها می‌رویم. در آینده شهر مشهد هم اتصال به آرامگاه فردوسی و هم به بهشت رضا (ع) را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت قطار شهری مشهد افزود: تا دو سال آینده حفاری تونل خط ۴ به پایان خواهد رسید و سپس ایستگاه‌ها را ساخته و راه‌اندازی خواهیم کرد.

کیامرز تصریح کرد: شهرک مهرگان و توس جزو محدوده منفصل شهری بودند که چند سال اخیر به شهر الحاق شده‌اند. طرحی تا کنون برای اتصال شهرک مهرگان به مترو وجود نداشته و مطالعات آن درحال انجام است. اگر زمینه مهیا باشد خط ۴ به سمت شهرک مهرگان خواهد رفت.

وی در پایان تصریح کرد: قیمت بلیط مترو درحال حاضر ۱۲۰۰ تومان است و هیچ افزایشی نداشته‌ایم. امروز جابجایی یک مسافر برای ما ۱۶ هزار تومان هزینه دارد که فقط مردم ۱۲۰۰ تومان آن را پرداخت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
0
تازه یادشون اومده که وظیفشون نیست وپاسکاری کنندبعد دوازده سال وعده ووعید.خسته نباشید .انسانیت چیست؟مسئول کیست؟ پرتغال فروش کیست؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
0
0
مرد باشید وقول الکی و تبلیغاتی ندید .ادعاتون میشه لابد.پول وسرمایه ملت اونجا خوابیدست.هی پاسکاری نکنید وضامن حقوق ماه خودتون نباشید.واویلا خوبه خواسته باشید آپولون هوا کنید.حیف نونها
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->