آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

ساخت مترو گلبهار وظیفه ما نیست | اتصال مترو به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع) در آینده

  • کد خبر: ۱۶۵۱۴۴
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
  • ۲
ساخت مترو گلبهار وظیفه ما نیست | اتصال مترو به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع) در آینده
مدیرعامل شرکت ساخت قطار شهری مشهد گفت: در برنامه توسعه مترو مشهد در آینده مترو به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع) متصل خواهد شد.

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت قطارشهری مشهد اظهار کرد: خط یک قطار شهری مشهد ۱۲ سال است که به بهره‌برداری رسیده است. در سال ۱۳۷۴ در مشهد ۴ خط طراحی شد که سطح شهر مشهد را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو مشهد طولانی‌ترین خط مترو در شهر است گفت: خط سه از انتهای امیریه تا منطقه سیدی به طول ۳۰ کیلومتر است که تا کنون ۱۷ کیلومتر تونل حفاری شده است. ۶ کیلومتر میانی این خط در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسید.

وی ادامه داد: خط ۴ از منطقه مهرمادر آغاز و به سمت شهرک شهید رجایی و باهنر ادامه خواهد داشت. تاکنون ۳۵ کیلومتر خط مترو در مشهد راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین روزانه تا حدود ۲۸۰ هزار مسافر جابجا می‌شود.

مدیرعامل قطارشهری مشهد درباره جزئیات دستگاه حفاری TBM اظهار کرد: دستگاه TBM صد متر طول و بیش از هزار تن وزن دارد. دستگاه اصلی در کشور‌های اروپایی ساخته می‌شود. در مشهد دو دستگاه حفار داریم که ۸۰ نفر روی این دستگاه‌ها مشغول به کار هستند.

سال ۱۴۰۴ تمام حفاری تونل‌ها به پایان می‌رسد

کیامرز تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ دیگر در مشهد تونلی برای حفاری نخواهیم داشت و تمام حفاری‌ها به پایان خواهد رسید. در حال حاضر یک TBM از میدان فردوسی حفاری خود را آغاز و در منطقه سیدی حفاری اش به پایان رسیده است. حفاری این ۱۱ کیلومتر تونل از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: یک محدودیت ترافیکی از ۱۸ خرداد و از ساعت ۲۲ شب آغاز می‌شود و قطعات را به مدت ۲۴ شب به امامت ۴۹ منتقل خواهیم کرد. قطعات ۴۰ متر طول و بیش از ۱۰۰ تن وزن دارند که حتی مردم می‌توانند انتقال قطعات را از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود: انتقال قطعات از میدان فلسطین و میدان تلویزیون و میدان جانباز عبور خواهد کرد. مسیری انتخاب شده که موانع کمتری داشته باشد.

کیامرز خاطرنشان کرد: دستگاه TBM دوم نیز در خط ۴ در حال حفاری است. از منطقه مهرمادر آغاز و درحال حاضر به میدان امام حسین (ع) رسیده است.

ساخت مترو گلبهار جزو وظایف ما نیست

مدیرعامل شرکت ساخت قطارشهری مشهد درباره وضعیت مترو مشهد-گلبهار گفت: مترو گلبهار دست ما نیست و وظیفه ما محدوده شهر مشهد است. مترو گلبهار زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

کیامرز خاطر نشان کرد: ساخت مترو گلبهار خیلی طولانی شده است و نمی‌دانم چرا دولت بودجه ویژه‌ای به آن اختصاص نمی‌دهد.

وی درباره جزئیات این خط نیز گفت: طول مترو گلبهار ۴۵ کیلومتر است که از خود گلبهار آغاز و به انتهای خط ۱ و خط ۳ مترو مشهد متصل خواهد شد. تمام زیرسازی آن انجام شده است و الان به ریل‌گذاری، قطار و برق نیاز دارد. این سه مورد به دلیل وابستگی به خارج و نیاز داشتن پول نقد به چالش خورده است. اگر منابع مالی آن تامین شود تا ۲ سال دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در فاز اول این خط فقط گلبهار و مشهد ایستگاه دارد و در میان راه هیچ ایستگاهی نخواهد داشت و هیچ جایی توقف نمی‌کند.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت مترو مشهد

مدیرعامل قطارشهری مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: در ساخت مترو مشهد از بهترین تکنولوژی‌های برتر دنیا استفاده شده و در بهترین لول‌های جهانی قرار دارد. تونل‌های ما تا ۸.۵ ریشتر زلزله را تحمل می‌کند. از نظر کیفیتی از بهترین متریال و تولیدات داخلی برای ساخت ایستگاه‌ها استفاده شده است که مردم می‌توانند با آرامش از مترو استفاده کنند.

کیامرز درباره لرزش موجود در قطار شهری گفت: قطار خط دو چینی-ایرانی است و قطار خط یک متورش از شرکت زیمنس آلمان است. وقتی قطار یک میلیون کیلومتر فعالیت کرده باشد باید اورهال شود، اما متاسفانه آلمانی‌ها به ما خدمات نمی‌دهند و مهندسان ایرانی مشغول به فعالیت در این زمینه هستند، زیرا لرزش قطار به همین دلیل است.

اتصال مترو مشهد به آرامگاه فردوسی و بهشت رضا (ع)

وی درپاسخ به این سوال که آیا مترو مشهد به مناطقی مانند توس و آرامگاه فردوسی متصل خواهد شد، گفت: ما برنامه‌های توسعه‌ای داریم. دو توسعه طولانی مدت و سه توسعه کوتاه مدت داریم که پس از پایان ساخت خطوط مترو مشهد به سمت آن‌ها می‌رویم. در آینده شهر مشهد هم اتصال به آرامگاه فردوسی و هم به بهشت رضا (ع) را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت قطار شهری مشهد افزود: تا دو سال آینده حفاری تونل خط ۴ به پایان خواهد رسید و سپس ایستگاه‌ها را ساخته و راه‌اندازی خواهیم کرد.

کیامرز تصریح کرد: شهرک مهرگان و توس جزو محدوده منفصل شهری بودند که چند سال اخیر به شهر الحاق شده‌اند. طرحی تا کنون برای اتصال شهرک مهرگان به مترو وجود نداشته و مطالعات آن درحال انجام است. اگر زمینه مهیا باشد خط ۴ به سمت شهرک مهرگان خواهد رفت.

وی در پایان تصریح کرد: قیمت بلیط مترو درحال حاضر ۱۲۰۰ تومان است و هیچ افزایشی نداشته‌ایم. امروز جابجایی یک مسافر برای ما ۱۶ هزار تومان هزینه دارد که فقط مردم ۱۲۰۰ تومان آن را پرداخت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
0
تازه یادشون اومده که وظیفشون نیست وپاسکاری کنندبعد دوازده سال وعده ووعید.خسته نباشید .انسانیت چیست؟مسئول کیست؟ پرتغال فروش کیست؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
0
0
مرد باشید وقول الکی و تبلیغاتی ندید .ادعاتون میشه لابد.پول وسرمایه ملت اونجا خوابیدست.هی پاسکاری نکنید وضامن حقوق ماه خودتون نباشید.واویلا خوبه خواسته باشید آپولون هوا کنید.حیف نونها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->